söndag 3 oktober 2010

Blogg uppgift v.36!!

1. Partierna använde många olika metoder för att få ut sina budskap. Några av metoderna är att, ha skyltar i vägkanterna med sina budskap på, Ha reklam på tv:n , sätta upp reklam i busskurer och på lyktstolpar och på andra ställen i städer, lägga reklam i brevlådor och stå ute på stan och visa upp sig och svara på frågor.

2. Jag tycker att det är bra att dom gör reklam för sig så man kan veta vad dom står för. Men det är inte alltid så kul att få hem stora högar med reklam för oftast så slängs den reklamen direkt. Sen tycker jag oftast inte häller om tv reklam för jag tycker man mest blir irriterad på den eftersom att den stör mitt i ett program. men vissa reklamer kan faktiskt vara roliga och då gör det inget om den avbryter i ett program.

3. jag tycker att den mesta marknadsföringen i detta valet har varit som vanligt men där finns vissa sätt som jag inte tycker har varit helt okej. jag tycker inte att Skåne demokraternas sätt med lappen om islam var okej. Jag tycker inte att man ska få sätta en bild på någon annan och deras symbol på sin egen lapp. Men dom flesta har varit ganska schysta fast där är ju såklart vissa debatter som går vilt till men det är ju sånt som hör till.

1 kommentar:

  1. Bra att du har sett olika typer av reklam och att du kan motivera varför du tycker de är bra elelr inte bra. Bra att du även kan ge konkreta exempel.

    SvaraRadera